Fundacja Przyjaciele Martynki

  • Hanna Michalska

nasza tegoroczna działalnośc szkoleniowa

Informacja dla zainteresowanych, a jeszcze niezdecydowanych.

W tym roku proponujemy seminaria i szkolenia, których tematyka dotyczy generalnie przejścia od tzw. "psychologii mono-personalnej" do "interpersonalnej". Ich bazę zaś stanowi ewolucjonistyczna teoria motywacji Giovanni Liottiego więcej na temat tej teorii i psychoterapii na niej opartej tutaj.

Czytaj więcej

  • Hanna Michalska

model psychopatologii rozwojowej (developmental psychopathology) Liottiego

 

Gdyby prześledzić trochę inaczej hierarchiczno -heterarchiczną strukturę systemów neurobiologicznych, które są wrodzone, więc wszyscy je posiadamy jako ludzie, to warto byłoby sobie je uporządkować śledząc również to, co powiedział Pierre Janet o "systemach akcji".
Kiedy spojrzymy na diagram poniżej, to u dołu po lewej stronie mamy system neurobiologiczny obrony (życia), czyli mobilizujący nas do obrony własnego życia, kiedy czujemy, iż jest ono zagrożone (tak w uproszczeniu). Pionowo nad nim hierarchicznie nadbudowuje się system przywiązania, czyli ten, który w sytuacji dla nas niebezpiecznej każe nam szukać ochronnej bliskości drugiego człowieka.

Czytaj więcej

  • Hanna Michalska

destrukcyjna agresywność i przywiązanie w świetle teorii motywacji Liottiego - webinar

UWAGA!

II część seminarium online odbędzie się 29 listopada w godzinach od 20.00 do 22.00

Osoby, które chciałby w tym seminarium uczestniczyć, a nie uczestniczyły w pierwszym mogą uzyskać dostęp do rejestracji pierwszej części seminarium. 

Cena udostępnienia nagrania i udziału w drugiej części to 160 zł. 

Link do formularza rejestracyjnego dostępny jest tutaj

 

John Bowlby powiadał, że system motywacyjny przywiązania można w pełni zrozumieć jedynie poprzez obserwację jego interakcji z innymi systemami motywacyjnymi, które podobnie jak system przywiązania mają wrodzoną bazę i które kierują zachowaniami człowieka w relacjach międzyludzkich

Czytaj więcej

  • Hanna Michalska

Control-Mastery Theory - szkolenie dla psychoterapeutów

 Zapraszamy wszystkich zainteresowanych na seminarium online, które poprowadzi prof. Francesco Gazzillo - autor książki "Zaufać pacjentowi. Wprowadzenie do Control Mastey Theory".

 

Celem seminarium będzie przedstawienie najważniejszych koncepcji Control-Mastery Theory (CMT), ich klinicznego zastosowania oraz empirycznych dowodów, które je wspierają. 

W szczególności zatrzymamy się nad koncepcją poczucia bezpieczeństwa, nad zdolnościami wyższych funkcji umysłowych oraz nieświadomej kontroli, nad motywacją do panowania nad problemami i traumami, nad formowaniem się patogennych przekonań i schematów, nad motywacjami prospołecznymi oraz poczuciem winy, a także nad testem świadomym i nieświadomym. 

Czytaj więcej

  • Hanna Michalska

Liotti’s model a dysocjacja strukturalna osobowości - podejścia i narzędzia do terapii dzieci

UWAGA!!!

Seminaria zostaną powtórzone w dniach 14 listopada (czwartek) i 12 grudnia (czwartek) w godzinach od 20.00 do 22.00.

Cena seminarium (2 x 2 godz. ) to 250 zł.

link do formularza rejestracyjnego znajduje się tutaj

Zapraszamy.

 

Koncepcja modelu dysocjacji opracowana Giovanni Liottiego posłużyła za punkt wyjścia między innymi badaczom, którzy opracowali teorię dysocjacji strukturalnej. Spróbujemy na naszych seminariach przybliżyć tak model traumy i dysocjacji Liottiego, jak i model dysocjacji strukturalnej.

Idea Pitipies® narodziła się z konieczności znalezienia rozwiązania klinicznego problemu: jak wyjaśnić straumatyzowanym dzieciom to, w jaki sposób działa dysocjacja strukturalna w terminologii podziału na części osobowości.

Czytaj więcej

  • Hanna Michalska

Rozwojowe kryzysy normatywne i nienormatywne - między traumą a rezyliencją

Erykowi Eriksonowi zawdzięczamy teorię psychospołecznego rozwoju  jednostki, czyli normatywne kryzysy, które w swym życiu napotka.

Profesor Scabini i profesor Cigoli stworzyli teorię rodziny, która łącząc własną wiedzę i kompetencje z indywidualnym rozwojem zgodnie z teorią Eriksona stworzyli teorię rodziny  relacyjno-międzypokoleniową. Rodzina ma swoje fazy rozwoju, a w każdej z nich normatywny kryzys do pokonania, mogą wydarzyć się też kryzysy nienormatywne, jak niemożność przejścia od bycia małżeństwem do bycia rodziną i pokonanie tego kryzysu otworzeniem się na "bycie rodziną inaczej" - czyli adopcję dziecka, którego się nie urodziło; inne nienormatywne kryzysy, to choroba jednego z członków rodziny, śmierć, rozwód, skutki różnych kataklizmów. Dlaczego jedne rodziny sobie z nim radzą a inne nie? Dlaczego jedne wychodzą z nich wzmocnione i rezylientne a inne osłabione?

Czytaj więcej

  • Hanna Michalska

Interpodmiotowość wg. badaczy Infant Research = znaczenie dla psychologii rozwojowej i psychoterapii

W dniu 27 listopada 2019 r. w godzinach od 20.00 do 22.00 zapraszamy na seminarium on line, na którym przybliży koncepcje interpodmiotowości i jej znaczenia dla naszego rozumienia rozwoju dziecka oraz tego, jak badacze z The Boston Change Process Study Group przełożyli to na oddziaływania psychoterapeutyczne. TBCSG do psychoterapii wprowadziła między innymi pojęcia "momentu teraz" i "niejawnej (proceduralnej) wiedzy relacyjnej" (jak z samej nazwy można wywnioskować - wiedzy, której pacjent na sesji terapeutycznej nie opowie"), syntonizacji, synchronizacji oraz koordynacji. wiedza ta w innym świetle pozwala interpretować znaczenie relacji terapeutycznej, jako głównego i swoistego czynnika terapeutycznego.

Czytaj więcej

  • Hanna Michalska

Rezyliencja w świetle teorii przywiązania - webinar

uwaga kolejne terminy seminariów online to 22 listopada, 3 grudnia i  17 grudnia w godzinach od 20,00 do 22,00

 

W ciągu ostatnich lat wiele mówiliśmy o traumie, zwłaszcza tej relacyjnej. Czas więc zacząć mówić o koncepcji rezyliencji, tej indywidualnej, relacyjnej i rodzinnej. Trauma i rezyliencja są bowiem zjawiskami tak starymi, jak ludzkość sama.

Czytaj więcej